Starptautiskā organizācija Greenpeace nupat laidusi klajā jauno ziņojumu  Detox Catwalk 2016, kurš rāda, kā slaveniem modes zīmoliem sekmējies ar bīstamo vielu izskaušanu.

Ziņojums liecina, ka vislabāk gājis H&M, Benneton un Inditex, kuram pieder tādi zīmoli kā Zara, Pull & Bear, Bershka un tie ir ievērojami apsteiguši savus konkurentus ceļā uz apģērbu ražošanu, kura nepiesārņo apkārtējo vidi ar toksiskām vielām.

Noteikts progress ir arī zīmoliem Mango, Adidas, Burberry, Primark, Levis, Puma un M&S, taču, kā atzīmē, Greenpeace – tas varētu būt ātrāks.

Attēls no kampaņas mājaslapas

Savukārt negatīvu novērtējumu ieguvušas tādas kompānijas kā, piemēram, Nike, Espirit un Limited Brands (Victoria’s Secret, La Senza), kuras apņemšanos nepilda un šobrīd nevirzās tuvāk mērķim.

Greenpeace kampaņu Detox My Fashion uzsāka 2011.gadā, aicinot modes industriju uzņemties atbildību par toksisko piesārņojumu, ko rada to ražotnes. Vairāk nekā 70 labi zināmu apģērbu zīmolu ir apņēmušies līdz 2020.gadam izskaust bīstamās vielas  savā piegādes ķēdē un pieprasīt no saviem piegādātājiem atklāt, kādas toksiskās ķimikālijas tie izmanto. Ziņojums Detox Catwalk, nu jau trešais pēc kārtas, atspoguļo kompāniju progresu.  Šī gada ziņojumā tika izvērtētas 19 ikdienas un sporta apģērbu zīmolu sekmes.

Avots: Greenpeace  (angļu valodā)